معرفی کیف و کوله پشتی

معرفی کیف و کوله پشتی

معرفی کیف و کوله پشتی

معرفی کیف و کوله پشتی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معروف ترین و بهترین چای کیسه ای در جهان

چای کیسه ای لیپتون آنقدر معروف است که گاهی بعضی افراد به اشتباه به تمام تی بگ‌ها صرف نظر از برندشان لیپتون می‌گویند. لیپتون یک شرکت انگلیسی است که تی بگ‌هایی در مدل‌ها و طعم و عطر‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند. تی بگ سیاه لیپتون شامل چای ارل گری، چای رایحه رویایی، چای ممتاز قوی و زرد نشان می‌شود. تی بگ سبز لیپتون در انواع چای سبز کلاسیک، چای زنجبیل، نعنایی، لیمویی و چای سبز با طعم سیب تولید می‌شود. این محصول در بسته بندی‌های ۲۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ عددی و بیشتر عرضه می‌شود. چای کیسه ای لوید، زمرد، دبش، دو غزال، مینوتکا، دوغوش و … از بهترین تی بگ‌ها در جهان به شمار می‌روند که در طعم و عطرهای متنوع و جدید تولید و وارد بازار می‌شوند.

 

نکات مهم که در هنگام خرید چای کیسه ای باید بدانیم

چای کیسه ای باید استانداردهای لازم را داشته و دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو باشد. بنابرین به نوشته‌ها و توضیحات روی جعبه تی بگ توجه کنید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید تی بگ باید در نظر داشته باشیم، این است که بفهمیم دارای رنگ مصنوعی است یا خیر. تی بگ را اگر در آب سرد وارد کنید و با گذشت چند ثانیه بلافاصله رنگ بدهد غیر استاندارد بوده و نشان دهنده وجود رنگ مصنوعی در آن است.

یکی از مواردی که در مورد چای کیسه ای بسیار اهمیت دارد، نوع فیلتر به کار رفته در تهیه کیسه چای است. در برخی شرکت‌ها از مواد شیمیایی غیر مجازی در تهیه کیسه تی بگ استفاده می‌کنند. که این می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. بنابرین پیش از خرید چای کیسه ای ابتدا توضیحات شرکت سازنده درباره کیفیت کیسه و مواد به کار رفته در ساخت آن را مطالعه کنید.

چای های کیسه ای باید در بسته بندی سالم و استاندارد عرضه شود و دور از نور مستقیم باشد وگرنه کیفیت خود را از دست می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که تاریخ انقضای تی بگ تا ۶ ماه بعد از تولید است.

معرفی بهترین تی بگ ها (چای کیسه ای)‌

رنج قیمتی چای کیسه ای با کیفیت

رنج قیمتی چای کیسه ای با توجه به تعداد تی بگ‌های موجود در بسته بندی و نوع برند، متغیر است. برای مثال بسته ۱۰۰ تایی تی بگ لیپتون قیمتی حدود ۸۰,۰۰۰ تومان و بسته ۲۵ تایی آن حدود ۲۵,۰۰۰ تومان است.گ

نکاتی در مورد خرید چای کیسه ایچ

انواع چای کیسه ای

به طور کلی می‌توان گفت چای کیسه ای در دو نوع ساده و طعم دار موجود است. تی بگ ساده که شامل چای سیاه و سبز و سفید می‌شود؛ رایحه و طعم افزودنی ندارد. تی بگت طعم دار شامل مخلوط چای سیاه و سبز با طعم‌های مختلف می‌شود. طعم‌هایی مانند پرتقال، ترنج، لیمو، بلوبری، شاه توت، تمشک، زغال اخته، آلبالو، هلو، انار، سیب، توت فرنگی، یاس، دارچین، زنجبیل، زعفران و …

برند‌های مختلف، چای کیسه ای را در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌کنند که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چای کیسه ای کلاسیک

چای کلاسیک همان چای سیاه یا سبز است که از از برگ گیاهی به نام Camelia sinensis و به روش‌های قدیمی یا کلاسیک تهیه می‌شود. چای کیسه ای کلاسیک دبش یکی از محبوب ترین تی بگ‌های بازار است.

چای ارل گری کیسه ای ( معطر )

چای کیسه ای ارل گری درواقع مخلوطی از چای سیاه خالص CTC و عصاره پوست میوه برگاموت است. برگاموت نوعی مرکبات با طعم و خواص مشابه ترنج است. چای ارل گری توینینگز یکی از بهترین تی بگ‌‌های موجود در بازار است. چای ارل گری شهرزاد و چای رویال ارل گری گلستان هم از برندهای محبوب در ایران هستند.

چای کیسه ای ممتاز

چای ممتاز در واقع از برگ‌ها و غنچه‌های گیاه چای به دست می‌آید و دارای عطر و طعمی طبیعی و ملایم است.

چای کیسه ای میوه ای

چای کیسه ای طعم دار که مخلوط چای و مرکبات و میوه‌ها است طرافداران خاص خود را دارد. شما می‌توانید با توجه به علاقه و ذائقه خود از طعم‌های مختلف تی بگ‌های میوه ای بهره ببرید.  چای کیسه ای میوه ای احمد، یکی از معروف ترین برندهای ایرانی تولید تی بگ طعم‌دار در ایران است.

دیگر انواع چای‌های کیسه ای عبارتند از سیلان، کلکته، دارجیلینگ، چای قلم و سرگل گیلان و لاهیجان.

برای آشنایی با انواع چای ها می‌توانید به مطلب پرطرفدارترین چای ها کدام چای ها هستند؟ مراجعه کنید و اطلاعات کاملی در مورد آن ها کسب کنید.

تفاوت‌های چای کیسه ای با چای معمولی

چای معمولی و تی بگ

چای کیسه ای و چای معمولی از لحاظ ماده اولیه که گیاه Camelia sinensis است مشابه بوده و همان خاصیت تغذیه ای را دارا هستند. هر دو حاوی مواد از قبیل کافئین و آنتی اکسیدان هستند و خستگی را از بین می‌برند.

اولین و آشکار ترین تفاوت چای کیسه ای و چای معمولی تفاوت در طعم آن‌هاست. در تهیه تی بگ‌ها از خاکه چای استفاده می‌کنند و طعم تی بگ به مرغوبیت آن بستگی زیادی دارد. از خاکه هر گیاه چایی نمی توان این محصول را تهیه کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم چای‌های کیسه ای و چای‌های معمولی نحوه و مراحل تولید آن‌هاست. بهترین تی بگ موجود در بازار با فرایند پیشرفته سی تی سی تولید می‌شود.

تی بگ و چای معمولی در سرعت رنگ دادن و دم کشیدن با هم فرق دارند. جالب است بدانید، هرچه برگ‌های گیاه چای شکسته تر و خرد تر باشند، دم کردن آن به زمان کوتاه تری نیاز دارد و عطر و رنگ آن هم بیشتر می‌شود و طعم قوی تری دارد. برای همین است که چای کیسه ای در کمتر از یک دقیقه آماده نوشیدن می‌شود و عطر و طعمتی ب قوی دارد. چای معمولی که درشت تر است دیر تر دم می‌شود و نیاز است در قوری ریخته شود.

منبع مطلب معروف ترین و بهترین چای کیسه ای در جهان : https://pikapak.ir/

  • technalegy technalegy
  • ۰
  • ۰

انتخاب شامپوی مناسب

در راستای شناخت موهای خود باید به این نکته توجه کنید که موهای شما رنگ شده است یا حالت طبیعی دارد. همچنین مهم است که بدانید پوست سر شما به شکل پوسته پوسته روی موها ظاهر می‌شود یا خیر. توجه به هر کدام از این موارد و مواردی مثل داشتن شوره، یا چرب شدن بیش از حد مو، وز شدن مو پس از شستشو و… امری ضروری است که هنگام خرید شامپو باید رعایت کنید.

نکته‌ی مهم دیگر در انتخاب شامپوی مناسب توجه به میزان محبوبیت برندی است که از آن خرید می‌کنید. واضح است که مارک‌های شناخته شده‌تر که جزو برترین برندهای شامپو در جهان هستند، کیفیت قابل قبولی دارند.

جالب است بدانید که پوست سر مانند پوست بدن، برای تامین رطوبت مورد نیاز خود، چربی تولید می‌کند. اما عواملی مثل تغذیه‌ی ناسالم، اضطراب، نداشتن خواب کافی، مشکلات هورمونی و… باعث می‌شوند تا این چربی تولید شده از حالت طبیعی خود خارج شود و نتیجه‌ی آن چیزی نیست جز داشتن موهایی چرب و کثیف. بنابراین لازم است هنگام خرید شامپو، به محتویات آن توجه داشته باشید.

ترکیبات سورفکتانت‌، دشمن چربی‌ها هستند و آن‌ها را جذب می‌کنند. اما استفاده‌ی بیش از حد از این مواد در ساختار شامپو باعث می‌شود تا میزان چربی لازم برای پوست سر هم از بین رفته و در نتیجه باعت ایجاد خشکی و حساسیت شود. بنابراین دقت داشته باشید که در فرمولاسیون شامپویی که می‌خرید از ترکیبات سورفکتانت ملایم مثل سدیم لوریل سارکوسینات، سدیم لوریل گلوکز و متیل کوکویل استفاده شده باشد. برترین برندهای شامپو در جهان، این ترکیبات را در ساختار خود دارند.

شامپویی که برای شستن موهای خود انتخاب می‌کنید علاوه ‌بر پاکسازی موها و کنترل چربی موی سر، باید قابلیت تقویت ریشه‌ی مو و آبرسانی را هم داشته باشد. در نتیجه توجه داشته باشید که حداقل یک یا دو مورد از این ترکیبات در ساختار شامپویی که میخرید وجود داشته باشد:

  • روغن نارگیل یا روغن دانه کنجد
  • عصاره آلوئه ورا یا عصاره چای سبز
  • گلیسیرین
  • پنتنول
  • ویتامینE

معرفی چند نمونه از برترین برندهای شامپو در جهان 

مطالعه مطلب کامل: https://pikapak.ir/blog/top-shampoo-brands-in-the-world/

شامپو یک پاک کننده برای شستن مو و بدن با حالتی مایع است که علاوه بر پاکسازی موها و پوست بدن از آلودگی‌ها، ذرات گرد و غبار، آلاینده‌ها، چربی‌های اضافه و… کار تقویت پوست و مو را نیز انجام می‌دهد.

استفاده از شامپوها به دلیل حالت مایعی که دارند بسیار ساده و به صرفه است. شستشوی سر با شامپوی مناسب خود، موی سر را تمیز و نرم کرده و عطری خوش به آن می‌دهد.

در ادامه به معرفی چندین نمونه از برترین برندهای شامپو در جهان می‌پردازیم.

شامپو پنتن Pantene

شامپو پنتن Pantene

شامپو پنتن یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شامپوهای در حال حاضر است. این شامپو با خاصیت نرم کنندگی بالایی که دارد، برای افرادی که موهای خشک با تارهای نازکی دارند بسیار مناسب است. در واقع، استفاده از شامپوی پنتن رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین کرده و ساقه‌ی موها را آبرسانی می‌کند. علاوه بر این، رایحه‌ی خوب این محصول، عطری دلنشین را به موهای شما هدیه می‌کند.

مدل پرو وی شامپو پنتن، جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند سوئیسی است که حاوی روغن آرگان و سایر مواد مغذی است و موهای آسیب دیده‌ی شما را ترمیم می‌کند.

این محصول، نسبت به حجم ۴۰۰میلی لیتری و کیفیت بالایی که دارد، با قیمتی نسبتا مناسب ارائه شده است.

شامپو سان سیلک Sun Silk

شامپو سان سیلک Sun Silk

یکی دیگر از برترین برندهای شامپو در جهان، برند سان سیلک است. شامپوهای این برند در تنوع فوق العاده‌ای، مناسب برای انواع موهای مختلف ارائه شده است. همچنین قیمت این محصول نسبتا مناسب بوده و همچنین به دلیل دارا بودن روغن آرگان در ساختار خود، موهای شما را علاوه بر پاکسازی، تقویت نیز می‌کند.

از پرفروش‌ترین مدل شامپوهای سان سیلک، می‌توان به مدل کو کرییشن اشاره کرد. همچنین با خاصیت نرم کنندگی بالایی که دارد، حالتی ابریشمی به موهای شما بخشیده و در عین حال عطری خوش از خود به جای می‌گذارد.

شامپو هد اند شولدرز Head & Shoulders

شامپو هد اند شولدرز Head & Shoulders

شامپوی هد اند شولدرز، یکی از محبوب‌ترین برندهای شامپو میان آقایان و بانوان سراسر جهان است. هنگامی که بحث شوره‌ی سر به میان می‌آید، یکی از اولین انتخاب‌های شامپوی مناسب این مورد، شامپوی هد اند شولدرز است. این برند انگلیسی برای اولین بار، حدود ۶۰ سال پیش، فرمولاسیون جدیدی برای شامپو، تحت عنوان شامپوی ضد شوره ارائه داد.

با توجه به این که این برند برای انواع موهای مختلف از جمله چرب، معمولی و خشک محصولات مختلفی را ارائه داده است، اما شامپوی ضد شوره‌ی این برند، جزو پرفروش‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات آن است.

شامپو لورئال L’Oréal

شامپو لورئال L’Oréal

یکی دیگر از برترین برندهای شامپو در جهان، برند معروف و فرانسوی لورئال است. شامپوی این برند محبوب که با بسته بندی‌هایی به رنگ مشکی و ارغوانی شناخته شده‌ است، بی تردید یکی از بهترین گزینه‌ها برای بانوانی است که دچار ریزش مو شده‌اند.

این شامپو با ترکیباتی حاوی پروتئین و آرژنین، موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و باعث حالت گرفتن آن‌ها می‌شود. همچنین با وجود اینکه قدرت تمیزکنندگی شامپو لورئال بسیار بالا بوده، اما قدرت نرم کنندگی متوسطی دارد. بنابراین توصیه می‌شود هنگام استفاده از این محصول، از یک نرم کننده‌ی مناسب موی خود نیز استفاده کنید.

شامپو داو Dove

شامپو داو Dove

شامپوهای داو، این برند انگلیسی قدیمی با اصالت ۸۰ساله، یکی از مشهورترین شامپوها میان خانم‌ها و آقایان با انواع موهای مختلف به شمار می‌آید. این شامپو دارای فرمولاسیون ملایم و بدون مواد حساسیت زا است، در نتیجه برای موهای آسیب دیده و وز مناسب بوده و حالتی لطیف را روی تارهای مو ایجاد می‌کند.

شامپو بیوتیک Biotique

شامپوی بیوتیک با فرمولاسیون کاملا گیاهی خود، جزو برترین برندهای شامپو در جهان به شمار می‌آید. این شامپو که با تکیه بر علم آیورودا، علمی باستانی که علم زندگی را تداعی می‌کند، تولید شده و هیچ گونه مواد شیمیایی و غیر گیاهی در ساختار آن به کار نرفته است.

چند نمونه از مواد طبیعی به کار رفته در ترکیبات شامپوی بیوتیک، شامل موارد زیر است:

  • حنا
  • آویشن
  • سیب سبز
  • پوست درخت گردو

و همچنین شما عزیزان میتوانید نمونه ای از این محصول را دراولین سایت سمپل مارکتینگ اریران سایت پیکاپک (https://pikapak.ir/) تهیه نمایید.

  • technalegy technalegy
  • ۰
  • ۰

نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید که نیکوتینامید نیز نامیده می شود، یک ماده مغزی است که میتوان گفت نوعی ویتامین B-3 است. کمبود B-3 آسیب های جدی به بدن وارد می کند. این آسیب ها عبارتند از اختلالات پوست، کلیه و مغز. زمانی که شما نیاسینامید مصرف می کنید در واقع باعث می شود تا ویتامین B-3 را در بدن خود تامین کنید.

این ماده یکی از موارد بسیار ضروری برای سلامت پوست است. یکی از راهکار های عالی برای درمان اگزما، آکنه و سایر بیماری های پوستی مصرف نیاسینامید است.

آیا نیاسینامید همان نیاسین است؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا نیاسینامید همان نیاسین است. جوابی که باید به شما بدهیم خیر است. صرفا بین این دو یک تشابه اسمی اتفاق افتاده است. نیاسین و نیاسینامید هردو ویتامین های B-3 هستند.

یک مورد بسیار مهم اما جالبی که وجود دارد این است، زمانی که شما نیاسین مصرف کنید، بدن شما آن را به نیاسینامید تبدیل میکند. البته این زمانی اتفاق میوفتد که بدن شما نیاسین بیش از حد داشته باشد. جدا از نیاسین، تریپتوفان نیز در بدن قابلیت تبدیل شدن به نیاسینامید را دارد.

اما جدا از تمام این موارد هر مکمل یا ویتامینی که خواستید مصرف کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید و از آن مشاوره بخواهید.

نیاسینامید چه فوایدی دارد؟

در کل نیاسینامید به ساخت پروتئین در پوست کمک میکند. جدا از آن باعث می شود که پوست شما همیشه رطوبت داشته باشد. سایر مزایای نیاسینامید عبارتند از :

  • کمک به تولید ویتامین های دیگر در بدن. برفرض مثال نیکوتینامید باعث می شود که یک پروتئین به نام کراتین تراست تولید شود. پروتئین کراتین تراست باعث می شود پوست شما محکم و سالم بماند.
  • لایه محافظ. فایده دیگر نیکوتینامید این است که کمک میکند تا یک لیپید تولید شود. لیپید یک لایه محافظ است که باعث می شود رطوبت پوست حفظ شود. لیپید برای تمام پوست ها و بیماری های پوست مفید است. حتی این لایه محافظ زمانی که شما اگزما داشته باشید کمک بسیار زیادی به شما می کند.
  • قرمز بودن پوست. ممکن است پوست شما دچار التهاب شود. در این موقع رنگ پوست تیره یا قرمز می شود. نیکوتینامید باعث میشود تا قرمزی و تیرگی پوست که از آکنه، اگزما یا سایر بیماری ها بوجود آمده کاهش پیدا کند.
  • منافظ باز. شاید پوست خود را در آیینه مشاهده کرده باشید و چشمتان به منافذ باز برخورد کرده است. نیکوتینامید باعث می شود که منافذ باز پوست شما بسته شود. البته یک مسئله قابل بحث است اینه که خیلی از مردم کشور ما انتظار دارند لکه ای که ۶ ساله را دو ماهه از بین ببرند. که این یک کار نشد است و نیازمند زمان است.
  • تنظیم روغن. مزایای حبس شدن رطوبت پوست فقط برای کسانی نیست که پوست خشک دارند. ممکن است غدد های شما بیش از حد چربی تولید میکنند. نیاسینامید کمک میکند که چربی بیش از حد تولید نشود.
  • محافظت در برابر آفتاب. ویتامین B-3 همزمان سلول های پوستی سالم را بازسازی میکند و در عین حال از آنها هم در برابر اشعه فرابنفش نور آفتاب مراقبت میکند.
  • درمان رنگدانه های پوست. تحقیقات حاکی از این است که تنها ۵% از نیاسینامید باعث می شود که لکه های تیره پوست شما روشن شوند. حداقل ۴ هفته و حداکثر ۲ ماه نیاز است که لکه های تیره روشن شوند. این تغییر شاید به این دلیل باشد که تولید کلاژن افزایش پیدا کرده است.
  • کم شدن چین و چروک ها. تحقیقات نشان میدهد که این مکمل باعث می شود چین و چروکی که در دوران کهسنالی اتفاق میوفتد کاهش پیدا کند.
  • محافظت از استرس اکسیداتیو. نیاسینامید به تولید سلول های پوستی کمک میکند. در عین حال جدا از تولید، از آنها در برابر نور خورشید، آلودگی و سموم نیز مراقبت می کند.
  • درمان آکنه. ممکن است که پوست شما دچار آکنه شدید به ویژه پاپول و جوش ها شده باشد. زمانی که نیکوتینامید را مصرف کنید در گذشت زمان مشاهده میکنید ضایعات پوستی شما کاهش پیدا کرده است.

آیا محصولات پوستی بهتر هستند یا مواد غذایی و مکمل ها؟

داشتن یک رژیم غذایی عالی بهترین راه برای تامین مواد مغذی کم مثل ویتامین B-3 است.

ممکن است سوالی برای شما پیش آمده باشد که چجور نیاسینامید را خریداری کنیم. جواب ما به شما این است که نیاز به خرید نیست، چون در بعضی از مواد غذایی که مصرف میکنید نیاسینامید وجود دارد.

ویتامین B-3 در موارد زیر یافت می شود:

  1. تخم مرغ
  2. غلات
  3. سبزیجات سبز
  4. شیر
  5. لوبیا
  6. ماهی

شما میتوانید صرفا با خوردن موارد بالا نیاسینامید مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. ما هم به شما توصیه میکنیم که این مواد را حتما مصرف کنید چون نیکوتینامید یکی از ضروری ترین ها برای پوست است.

آیا مهم است که از کدام محصول استفاده میکنیم؟

برخی از محصولات نیاسینامید به صورت سرم تولید می شوند. سرم ها مکمل هایی در کنار تمیز کردن، تقویت کردن و مرطوب کردن برای پوست هستند.

شاید بپرسید روش مصرف سرم های نیاسینامید به چه صورت است. شما باید هنگامی که میخواهید پوست خود را مرطوب کنید و بعد از زمانی که پوست خود را تقویت کردید از سرم های نیاسینامید استفاده کنید.

یک نکته جالبی که وجود دارد این است که در کرم ها و پاک کننده ها مقداری نیاسینامید وجود دارد. جدا از کرم ها در ماسک های صورت هم وجود دارد که بعد از هر استفاده پاک می شوند.

هنگام خرید محصول به چه نکاتی توجه کنم؟

غلظت نیاسینامید در بعضی از محصولات متفاوت است. اما بیشتر فرمولاسیون ها ۵ درصد یا کمتر می باشد.

در برخی از گزارش ها ذکر شده است که ۵ درصد غلظت برای درمان بیماری های آفتاب سوختگی و هایپرپیگمانتاسیون است.

اما اگر پوستی که دارید حساس است و میخواهید با غلظت کمتر شروع کنید، ۲ درصد فوق العادست. با ۲ درصد غلظت نیاسینامید میتوانید مشکلاتی مشابه کاهش اگزما را درمان کنید.

توجه داشته باشید که در برخی از محصولات ممکن است به جای نیاسینامید از عناوین “نیاسین” و “نیکوتینامید” استفاده شده باشد.

آیا میتوانم نیاسینامید را با مواد دیگر ترکیب کنم و مصرف کنم؟

نیاسینامید ممکن است برای اثر گذاری بهتر باشد با چندین محصول دیگر استفاده شود. مثلا گزارش ها حاکی از این است که برای درمان آکنه بهتر است نیاسینامید با مس، روی و اسیدفولیک استفاده شود.

شما میتوانید برای جذب بهتر نیکوتینامید از اسید هیالورونیک استفاده کنید. گفته می شود که اسید هیالورونیک باعث افزایش جذب محصول می شود.

برای مطالعه ادامه مطلببه سایت پیکاپک مراجعه کنید.

  • technalegy technalegy