چاپ جعبه و اهمیت بسته بندی محصولات
چاپ جعبه و اهمیت بسته بندی محصولات در صنایع گوناگون به شکلی خاص و قابل توجه، احساس می شود. در واقع اگر بخواهیم به این حوزه به شکلی حرفه ای نگاه کنیم، بسته بندی محصولات، آخرین گام در خطوط تولید است که با وجود قرار گرفتن در آخرین مرحله، بیشترین تاثیرگذاری را در نگاه مشتری در بازار هدف خواهد داشت. لازم خواهد بود که این مرحله با دقت و جدیت کافی پیگیری شده و بهترین ساختار در بسته بندی در آن لحاظ شود.
چاپ روی جعبه ممکن است برخوردار از الگوهای ساده و ابتدایی بوده، اما با یک ترکیب حرفه ای، کاملا تاثیرگذار ظاهر شود. به همین شکل ممکن است از یک طرح ظریف و پیچیده برای چاپ جعبع مقوایی استفاده شده و توجه مخاطب به این شکل جلب گردد. به هر ترتیب طراحی مفهومی که قرار است به عنوان طرح اصلی، به کار گرفته شود و پیاده سازی حرفه ای آن، ضامن موفقیت برندهای کوچک و بزرگ، کسب و کارها و حوزه های دیگر خواهد بود.
تاثیر چاپ جعبه و بسته بندی زیبا در فروش محصولات
جالب است بدانید که هر سال 95 درصد محصولات جدید از رده خارج می شوند. دلیل آن ساده است: بیشتر مشتریان وقت و انرژی لازم را برای ارزیابی مزایا و معایب محصولات جدید در سبد خرید خود ندارند، بنابراین برای تصمیم گیری نهایی خود از میان بر استفاده می کنند. این میان بر بسته بندی محصول شما خواهد بود.
در واقع جعبه و بسته بندی به مراتب بیشتر از خود محصول در نگاه اول برای مردم قابل تشخیص بوده و از اهمیت برخوردار است.
بسته بندی دارای قدرت قابل توجهی است، زیرا به مشتریان می گوید که چرا برند و محصول شما متفاوت است. اپل به دلیل بسته بندی تمیز و مینیمال خود شناخته شده است. اگر تا به حال یک ویدیوی جعبه گشایی یکی از گوشی های آیفون را تماشا کرده باشید، حتما می دانید که مردم تا چه اندازه بسته بندی اپل را دوست دارند و چرا!
همین طور بسیاری از استارت آپ های باهوش نیز بر تجربه جعبه گشایی تسلط داشته و از آن استفاده می کند. کمپانی Pad & Quill، شرکتی که کیف های حرفه ای آیفون و آیپد را به فروش می رساند، محصولات خود را در کاغذهای قهوه ای با پیام های دوستانه چاپ شده در داخل و مهر و موم رومی، به فروش می رساند و این برای مخاطبان بسیار جذاب است.
بسته بندی عالی مخصوصاً برای شرکت های نوپا در حال رشد بسیار مهم است زیرا می تواند تأثیر مستقیمی بر میزان فروش و جذابیت کلی یک شرکت داشته باشد. بسته بندی همچنان می تواند بر فروش شرکت تأثیر بگذارد و رشد کند.
جالب است بدانید که بسته بندی ضعیف می تواند تأثیر چشمگیرتری داشته باشد. استرالیا اخیراً یک قانون بسته بندی ساده برای سیگار وضع کرده است. هدف دولت از حذف حق نام تجاری بسته بندی، دلسرد کردن جوانان از سیگار کشیدن بود. مارلبورو نه تنها نمی تواند از لوگوی خود استفاده کند، بلکه تصویر سیگار را نیز نمی تواند روی بسته بندی آن به کار ببرد. طراحی این بسته ها، شامل هشدارهای بهداشتی و تصاویر گرافیکی است که مانع سیگار کشیدن می شود و این موضوع منجر به بزرگترین کاهش مصرف سیگار در استرالیا در 20 سال گذشته شده است.
- ۰۰/۰۴/۱۴